Bestelling en leveringHoe kan ik bestellen?Aan de bestelling gaat een keuzeproces vooraf. Je zal je materialen en afwerking kiezen en aan de hand van je keukenconfiguratie zal Firmax je een offerte bezorgen. Als je akkoord gaat met deze offerte zal je ze online goedkeuren en start de bestelling.
Hoe verloopt de betaling?Nadat je de offerte online hebt goedgekeurd ontvang je een factuur en uitnodiging tot betaling via overschrijving. Als we de betaling hebben ontvangen gaan we aan de slag met je order.
Hoelang is de levertijd?Je moet rekening houden met 8 tot 10 weken levertermijn na bestelling en betaling van de factuur. Levertermijnen hangen af van kleuren die op voorraad dan wel op bestelling zijn. De levertijden schommelen ook door bijvoorbeeld door vakanties of seizoenen. Daarnaast kunnen ook extra drukte of een groot project impact hebben.
Voor werkbladen is de levertijd afwijkend en start na moment van exacte opmeting.
Hoe verloopt de levering?Wij leveren bij jou thuis, alles flatpack in karton verpakt. Onze leveringen gebeuren met een speciaal transport rechtstreeks uit productie naar jouw lever adres. Het volume, gewicht en risico op schade laten niet toe met reguliere koerierdiensten te werken. Eventuele levering op verdieping of ter plekke dient aangevraagd en betreft een meerkost.
Hoeveel kost de levering?Onze transport- en leverkosten zijn variabel. We proberen altijd de leveringen te optimaliseren en combineren om zo de transport impact op milieu en de kost voor de klant minimaal te houden. De exacte kost is afhankelijk van de ligging van het lever adres, de timing van levering en het volume aan producten. De kosten variëren meestal tussen 170 en 250 euro per levering.
Hoe zit het met BTW?
Het normale tarief van 21% Belgische BTW is van toepassing op de levering van Firmax producten. In het geval waarbij de klant ook de installatie service kiest en het gaat over een woning die
aan de voorwaarden voldoet (renovatie van een particuliere woning ouder dan 10 jaar) is het verlaagd tarief van 6% toepasbaar.
Wat is de return policy?Firmax levert maatwerk. Dit zeggen dat we geen producten terugnemen, behoudens het geval van productiefouten.
Wat als er een probleem is?Ons doel is om onze hoogwaardige kwaliteit perfect te leveren. Indien er bij levering toch zichtbare gebreken of tekorten zouden zijn dient dit binnen 3 werkdagen na levering aan Firmax te worden gemeld. Firmax zal dit onderzoeken en indien vaststaat dat er een fout gemaakt is zal Firmax binnen redelijke termijn zorgen voor vervanging of herstel.